Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik mijn verlenging betalen?

Wij raden u aan om een doorlopende machtiging af te geven. Wij schrijven dan ieder jaar automatisch de verlengingskosten van uw rekening af. U ontvangt van tevoren een e-mail, zodat u weet wanneer wij het bedrag afschrijven. Zo hoeft u alleen maar te zorgen dat er genoeg geld op uw rekening staat.

Als u geen doorlopende machtiging afgeeft, dan ontvangt u per e-mail een betaalverzoek. U kunt dan € 8,- via iDEAL betalen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik kom in aanmerking voor de overgangsregeling Behoud inschrijfduur, wat moet ik doen?

Als u tussen 1 januari 2019 en 1 juli 2019 een woning geaccepteerd heeft, kunt u ook gebruik maken van behoud van uw inschrijfduur als u zich voor 1 januari 2020 opnieuw inschrijft. Iedereen die hiervoor in aanmerking komt, ontvangt hierover begin juli een persoonlijk een bericht per e-mail. Er zijn twee mogelijkheden:

  • U heeft tussen 1 januari en 1 juli 2019 een woning geaccepteerd via Woningnet en u heeft zich al opnieuw ingeschreven voor 1 juli 2019
    Wij voegen uiterlijk 15 augustus de overgangsregeling voor u toe. 
  • U heeft tussen 1 januari en 1 juli 2019 een woning geaccepteerd en u heeft nog geen nieuwe inschrijving gedaan.
    Wij adviseren u om na 23 juli in te schrijven. Wij voegen vanaf dat moment automatisch de regeling behoud inschrijfduur toe aan nieuwe inschrijvingen. Tot 1 januari 2020 heeft u recht op de overgangsregeling als u zich opnieuw inschrijft. 
 
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik heb een machtiging afgegeven, klopt het dat de verlengingskosten nog niet zijn geïncasseerd?

Dat kan. De incasso vindt plaats binnen twee weken na de vervaldatum van uw inschrijving. Als de incasso niet lukt, dan ontvangt u per e-mail een betaalverzoek. U kunt dan alsnog € 8.00 met iDEAL betalen.   

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat zijn de voorwaarden om me in te schrijven?
  • U moet minimaal achttien jaar zijn. Als blijkt dat u bij uw inschrijving jonger was dan 18 jaar, dan vervalt uw inschrijving. De betaalde inschrijfkosten worden niet teruggestort.
  • U beschikt over de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsstatus. 
  • U mag maar één keer ingeschreven staan als hoofdaanvrager of mede-aanvrager bij WoningNet regio Utrecht.
  • Uw inschrijving moet jaarlijks worden verlengd. 
  • Om in aanmerking te komen voor de meeste een sociale huurwoning moeten u of uw medeaanvrager voldoen aan de voorwaarden voor het verkrijgen van een huisvestingsvergunning

Een inschrijving is persoonsgebonden en dus niet overdraagbaar op iemand anders.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat kost een inschrijving en hoe betaal ik?

Een inschrijving kost € 25. De jaarlijkse verlengingskosten zijn € 8.

U kunt de inschrijving betalen via iDEAL of via een digitale incassomachtiging. 

Als het WoningNet niet lukt om via de incassomachtiging de inschrijfkosten te incasseren, ontvangt u automatisch via onze betaaldienst Buckaroo een betaalverzoek om op een andere manier te betalen. Op uw rekeningafschrift ziet u de omschrijving ‘Buckaroo Stichting Derdengelden inzake WoningNet regio Utrecht’ staan.

U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de inschrijfkosten en de verlengingskosten. Ook als u het betaalverzoek niet heeft ontvangen.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik weet mijn IBAN niet. Waar kan ik dit opzoeken?

Alle Nederlandse rekeningnummers bestaan tegenwoordig uit 18 cijfers en letters. Dit langere rekeningnummer heet IBAN, de afkorting van International Bank Account Number.
U vindt uw IBAN als u inlogt bij uw bank en op uw bankafschrift.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Het lukt niet om me bij WoningNet in te schrijven via internet.

Als een inschrijving via internet niet lukt, kan dit verschillende redenen hebben: 

U staat al ingeschreven bij WoningNet regio Utrecht of uw e-mailadres is al bekend. Neem contact op met het Klantcontactcentrum. 

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mijn inschrijfgegevens wijzigen?

De meeste gegevens kunt u zelf wijzigen via de website, als u bent ingelogd. U klikt dan bij Mijn gegevens op Profiel.

Deze gegevens kunt u niet via internet wijzigen:

  • naam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • naam, geboortedatum, geslacht en adres van de mede-inschrijver (u kunt de mede-inschrijver wel toevoegen)
  • inschrijfdatum
  • woonduur (behalve als u ook uw woonadres wijzigt)
  • urgenties en indicaties

Als een van de bovenstaande gegevens (m.u.v. urgenties en indicaties) niet juist geregistreerd staat, kunt u schriftelijk een gemotiveerd wijzigingsverzoek doen. Voeg bij uw verzoek een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Stuur uw verzoek naar WoningNet. WoningNet beoordeelt vervolgens of uw verzoek kan worden verwerkt en stelt u daarvan op de hoogte.

Als uw urgentie/indicatie niet goed staat geregistreerd, kunt u contact opnemen met de behandelaar die uw urgentie- of indicatieaanvraag heeft verwerkt.

Bent u een stadsvernieuwingskandidaat? Dan kunt u alleen uw telefoonnummer en e-mailadres zelf wijzigen. Overige wijzigingen kunt u doorgeven aan uw woonbegeleider. De naam van uw woonbegeleider vindt u in de toekenningsbrief voor uw urgentie.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Heeft mijn adreswijziging of verhuizing invloed op mijn wachttijd?

Een adreswijziging kan invloed hebben op uw wachttijd: als u doorstromer bent, moet u na verhuizing uw woonduur aanpassen in uw inschrijving. Uw inschrijfduur is dan uw wachttijd.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Waarom is het belangrijk om een e-mailadres in te vullen bij mijn profielgegevens?
Sinds 2 september 2015 verloopt alle correspondentie vanuit WoningNet alleen nog per e-mail. Om geen informatie te missen over uw inschrijving, verlenging of betaling is het belangrijk dat u een e-mailadres bij uw profielgegevens invult.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Kan ik mijn inschrijving op naam van iemand anders laten zetten?

Nee, een registratienummer is persoonsgebonden en kan niet op naam van iemand anders worden gezet.

Op deze regel bestaat één uitzondering: in het geval van overlijden van de inschrijver kan de registratie op naam van de mede-inschrijver komen te staan. Dit kan alleen als sprake is van een huwelijk, geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract.
Stuur in dat geval een kopie van de overlijdensakte en een bewijs van het huwelijk, geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract met een korte toelichting naar WoningNet.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik wil gaan samenwonen. Hoe moeten wij ons inschrijven?

Wilt u samen met uw partner een woning zoeken, dan moet u samen op één inschrijving staan. Staat één van u al ingeschreven, dan kunt u de ander als medeaanvrager bijschrijven. 

Dit kan via uw profiel:

  • Log in en klik bij Mijn WoningNet op Profiel.
  • Ga naar Huishoudsamenstelling en inkomen.
  • Voeg uw partner toe als medeaanvrager.

Staat u beiden al ingeschreven? Dien dan een verzoek tot samenvoeging van uw inschrijvingen in. Dit kan alleen via het contactformulier. De inschrijving met de kortste inschrijfduur vervalt.

Belangrijk! U kunt een samenvoeging ongedaan maken door de inschrijving weer te splitsen. U krijgt dan beiden uw oorspronkelijke inschrijfduur terug.

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wanneer word ik uitgeschreven bij WoningNet?

Uw inschrijving vervalt als:

  • u een sociale huurwoning accepteert van één van de woningcorporaties of andere verhuurders via WoningNet;
  • u de inschrijfkosten niet betaalt;
  • u de verlengingskosten niet betaalt;
  • u zelf heeft doorgegeven dat u uitgeschreven wilt worden.
Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe kan ik mij uitschrijven?

U kunt zich uitschrijven via de website. Log in en klik bij Mijn gegevens op Profiel. Bij Overzicht van mijn gegevens ziet u aan de rechterkant de knop om u uit te schrijven.

Neem contact op met het Klantcontactcentrum als uitschrijven via de website niet lukt.

Als u binnen één maand na inschrijving weer opzegt, krijgt u de inschrijfkosten terug. Dit kan alleen als u nog niet heeft gereageerd op het woningaanbod. Stuur het verzoek voor het terugstorten naar het Klantcontactcentrum via het online contactformulier. Vermeld hierin de datum van betaling en de betaalwijze.

 

Is uw vraag hiermee beantwoord?
Stel uw vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem dan aan het Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

×
Vernieuwde website

Het systeem van de website is vernieuwd . Hiervoor zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd. Vul uw gegevens aan om weer persoonlijk woningaanbod te ontvangen.
Lees er meer over in het nieuwsbericht.
 

 

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.